Monday, August 10, 2009

ترکیه رو دوست دارم


1. به آسمون که نگاه میکنم کلی ابر خوشگل میبینم. هر ابری در نظر اول به چشمم یک موجود میاد، یکی اسب اون یکی یه آدم و ...ولی به هر کدوم که نگاه دوم رو میندازم یک تیکه ابر معمولی میاد که هیچ ربطی به شکل ذهنی من نداشته. نمیدونم شاید نگاه اولم خیلی بچه گونه است

2. کلی بهم گفتن که فیلم آتش بس میلانی بد نیست ولی ایران که بودم با کلی ادای روشنفکری جواب میدادم که نه این جور فیلما به ذائقه سینمایی من نمیسازه. ولی این هفته از کتابخونه شهر آتش بس رو گرفتم و دیدم و جاتون خالی کلی هم خندیدم.

3. تا حالا به چهار تا کشور سفر کردم ولی هیچکدوم ترکیه نمیشه. خیلی آدمای باحالی داره.برعکس خیلی از کشورها از جمله آمریکا(حداقل در ایالت ما) که نوشیدن کنار خیابون ممنوع هستش، اونجا همه بارها کنار خیابونه و رو باز. اما روزای خیلی از مردم رو می بینی که دارن در بار یا قهوه خونه ها ورق یا تخته بازی میکنن. غذاهای خیلی خوشمزه و ارزون و موزیک با حال. ترک ها از ایرانی ها فقیر ترن ولی خیلی خوش و شاد هستن. چند تا دانشجو دکتری ترک دیدم که همه میخوان بر گردن ترکیه کار کنن، دقیقا بر عکس ایرانیها.

No comments:

Post a Comment